איך לחשוב מחוץ לקופסא

כל אחד מאתנו בטח כבר נתקל באמירה זו כמה פעמים בעבר ובכל זאת שאל את עצמו איך באמת עושים זאת ולמה בכלל זה כדאי? ראשית עלינו להבין שרוב האנשים מפרשים דברים בצורה בה למדו להתמודד עם סיטואציות דומות. לכן, כשאומרים לנו לחשוב קצת אחרת מתכוונים לומר לכם למחוק את כל מה שלמדנו עד כה ולנסות לראות ולבדוק דרכים שונות איך להגיע לפתרון הבעיה.

איך לחשוב מחוץ לקופסה

אז איך חושבים אחרת?

יש שיגידו לך "קולה או מיץ?" אבל אתם יכולים בכלל לענות להם: לא תודה, אני רק רוצה מים. מכאן הבנו שיש יותר מתשובה אחת אפשרית למרות שנתנו לך רק שתי אפשרויות. זהו עיקרון שחשוב לשים אליו לב. בחיים יש יותר מרק תשובה אחת או שתיים אפשריות כדי לפתור בעיה, כך שאם נותנים לך מס' מצומצם של אופציות, כדאי לחשוב אולי ישנה אופציה נוספת שלא עלתה בדיון. לא יכול להיות שזו האמת.

זה או שאני צודק או שאתה צודק אומרים שהאמת היא אחת אך המציאות היא סובייקטיבית וניתנת לפרשנות. לפעמים יש יותר ממציאות אחת ואם יוצאים מהקופסא אפשר לראות שמהזווית שלו גם אני צודק וגם הוא צודק ופשוט צריך לחשוב על דרך אחרת להתמודד עם זה.

הטלת ספק – אני יודע שלמדתם להתנהג בצורה מסוימת, לחשוב בצורה הגיונית וללכת עם הזרם כי ככה כולם עושים. אך כאן בדיוק קבורה העצם. אני לא אומר שצריך מעכשיו לעשות הכל דווקא. אני כן אומר לדעת לחקור, לשאול שאלות ולהטיל ספק במה שאמרו לנו, חינכו אותנו בעבר, בהווה ובעתיד וכך לנסות להגיע אל התשובה הנכונה ביותר עבורנו.

אז מהי בכלל התשובה הנכונה?

התשובה הנכונה היא זו שתקדם אתכם אל עבר מטרותיכם ולא תמנע מכם להתקדם ולהצליח ואם שאלתם מה זה לחשוב מחוץ לקופסא, זאת בדיוק התשובה: לכו בדרך שלכם, התקדמו בקצב שלכם וצאו מהזרם כי לא תמיד לשם כולם זורמים.

כלי נגישות